søndag 27. oktober 2013

Sengegavl

I forbindelse med oppussing av soverommet hadde jeg lyst på sengegavl, som jeg ville lage selv. Lette rundt på nettet for å finne ut hvordan, og fant mange tips. Blant annet fra denne bloggen, My dream. En kjempeinspirerende blogg.

Slik ble min ferdige sengegavl:






Jeg brukte ei sponplate 150 x 100 cm som jeg boret hull i etter hvor jeg ville ha knappene. Brukte 8 mm bor og lagde 13 hull.


Så limte jeg skumgummi på. Brukte spraylim fra Biltema og skumgummi fra Stoff og stil. Skumgummien var 3 cm tykk, så jeg brukte to oppå hverandre. Deretter tok jeg vatt rundt som jeg stiftet fast på baksiden. Stiftet så stoffet fast, det er fra Stoff og stil. Der kjøpte jeg også det jeg trengte for å lage knapper med samme stoff som resten.


Da knappene var lagd, så var det å feste de. Dette var det jeg plundret mest med. Brukte ei nål som jeg stakk inn fra baksiden, tredde på knappen og stakk nåla tilbake. Slet veldig med å treffe hullet når jeg skulle tilbake til baksiden. Fant den tynneste heklenåla jeg hadde og stakk den inn fra baksiden, gjennom stoffet på forsiden, hektet på hyssingen og dro den tilbake. Det funket mye bedre for meg. Stiftet så hyssingen fast på baksiden.




Til slutt skrudde jeg på disse festene fra Biltema. Tre stk.




Så var den ferdig. Ble veldig fornøyd med resultatet, og ikke var det vanskelig heller. Kostet vel ca 1 000,- å lage den.


2 kommentarer:

  1. kjemefin ble den, kommenterte inne på det det Google pluss greiene.... jeg er ikke så god på detta... haha... for jeg trodde det var bloggen liksom.... godt jeg fant frem her.... litt bedre bilder :)

    Kjekt du fant inspirasjon hos meg :)

    Klems Diana.

    SvarSlett
  2. Ja, ble veldig fornøyd. Takk igjen for en inspirerende blogg :-)

    SvarSlett